Thursday 12 September 2013

my bes buddy!

Assalamualaikum

last weken saya balik trg, dgn perasaan yg bercampur baur takde mood geram marah konfius aneh pelik kecewa dan sebagainya, so sgt takde mood nk masak walaupun perut tersgtlah lapa, so saya asek ckp

"abg lapalaaaa"
"lapaaa"
"eh lapa laa kann"
every 5 mins kot huhu

so mungkin husband saya annoyed kot huhu, so saya pun pegi la amik wudhu' nk solat zuhur waktu tu, tak perasan pulak bila dia volunteer masuk dapo
tetibe je time saya dok pakai telekung tu pastu dok panggil2 husband saya nk solat sesama,klua bilik rasa mcm rumah berasap gila,terus gi dapo nk tgk ape bende laaa mamat nih dok buat sorang2 dgn bunyi kung kang kung kang kuat gile saspen kot! rupa2nya dia tgh masak hahahahha bila saya nk tgk dia x kasi, so saya nih kene halau dr dapo, tapi ya rabbi rumah dah berasap dah ni saspen btol, so saye hanya boleh jerit je "abg slowkan api tu kuat sgt" haha dia bukak maximum kot api tu hahahahaha, segala jenis pisau nmpk dia guna hahaha, lama jugak saya tunggu dia tak kasi jenguk langsung, tunggu2 punya tunggu, tetibe yg dia angkat keluar dh siap bertalam n tutup ngan tudung saji haha then suami saya ajak solat dulu, saya exciteddd sangattttt nak tgk hasil dia cemane nk kusyuk solat nihh oh my god!

then habes doa laju je saya gi bukak tudung saji nk tgk hasilnyaaa jeng jeng jengggg
okay..so 1st impression : hiasan agak over! semua bende pun dia nk potong bentuk love, tomato bentuk love, epal bentuk love (okay tiba tiba ade epal dlm pinggan heh), daun sup tu takde hiris2 dah, dia main hias je ala2 pokok dah atas nasik tu, pastu air stoberi tu siap letak eskrem then ade straw vitagen, hahaha letak straw vitagen yg nipis tu takleh blah langsunggg paling tak tahan ade hiasan ferrero ngan coklat kisses tu over okay! overrrr,hiasan 10 markah la kot heheh




2nd impression : rasa, rasa hahahahahahaha xleh nk describe, okay la ada rasa, boleh diterima, (saya rasa dia letak perencah-tapi dia tak ngaku! hish!), tapi ikan bilis sgt liat, mungkin x goreng mungkin terus amik dr fridge masuk campur nasik je hahah, black pepper dia byk sungguh, so pedass, tp overall okay laa, boleh bagi 7.5 markah out of 10, yg penting effort dia nk masak utk saya yg tgh takde mood ni heheh. terus rasa hati gembira berbunga2, perasaan negative hilang haha thank you buddy! ;)

pastu dia paksa saya mkn semuanya, SEMUANYA okay, maknanya termasuk lah jugak pokok2 daun sup tadi tu yg tak dipotong yg hias ala2 pokok tu atas nasik tu oh my godddd, okayy telan je laaa, sambil2 makan tu saya amik ketulan2 sayur n pokok2 yg besar tu saya suap dia skali haha so saya selamat lah dr termakan pokok2 tu huhuhuhu,
okay so tips : bila kita tanak penat dgr suami membebel atau kalau dia paksa kita mkn sth yg kita tak suka, kita ajak dia mkn skali n suap kan dia so dia akan senyap n mkn, so kita selamat hokay, saya dh lama guna tips nih berkesan!, especially bila suami tgh drive kalau tanak dgr dia bebel kita benti kedai atau petronas mana2 then kita bli kacang cap ngan yin then kita suap dia sepanjang2 perjalanan, so dia akan senyap n masa ni kita boleh bebel, haha i mean, kita boleh 'berbincang' hihihi

anyway, saya sgt gembira hari tu heheh betullah org kata, spouse kita ni akan jadi kita punya best buddy! forever insyaAllah =) till Jannah aminnn



No comments:

Post a Comment